Η γονιμότητα εξαρτάται και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες (πολλοί από τους οποίους μπορούν πλέον να βρουν λύση αν απευθυνθούμε στον κατάλληλο γιατρό) και φυσικά επηρεάζεται από τον τρόπο ζωής και τη διατροφή μας.

«Εάν μια γυναίκα επιθυμεί να μείνει έγκυος, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ακολουθεί ισορροπημένη διατροφή και να έχει φυσιολογικό σωματικό βάρος, καθώς αυτό βοηθά στο να αυξηθούν οι πιθανότητες σύλληψης» αναφέρει ο Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος Νίκος Καφετζόπουλος.

Επιπλέον, όπως μας εξηγεί, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι:

• Οι γυναίκες με διαταραχές του εμμηνορρυσιακού κύκλου, που είναι είτε λιποβαρείς είτε παχύσαρκες, έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να μείνουν έγκυες όταν το βάρος τους προσεγγίσει το φυσιολογικό.

• Στις παχύσαρκες γυναίκες η πιθανότητα επιτυχίας μίας θεραπείας γονιμότητας ή/και υποβοηθούμενης αναπαραγωγής μπορεί να αυξηθεί αν χάσουν βάρος.

• Η πολύ υψηλή κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών και καφεΐνης ενδέχεται να έχει αρνητικές επιπτώσεις στη γονιμότητα. Εάν τα καταναλώνεις, φρόντισε:

- η κατανάλωση αλκοόλ να μην ξεπερνά το 1 ποτό την ημέρα.

- η κατανάλωση καφέ να μην ξεπερνά τα 3 φλιτζάνια την ημέρα.

• Το κάπνισμα σχετίζεται με μείωση της γονιμότητας, αύξηση των εξωμήτριων κυήσεων και των αποβολών, καθώς και με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία του εμβρύου. Απόφυγε λοιπόν το κάπνισμα και την έκθεσή σου στον περιβαλλοντικό καπνό (παθητικό κάπνισμα) αν προσπαθείς να μείνεις έγκυος.

• Η επαρκής πρόσληψη φυλλικού οξέος είναι σημαντική κατά τη χρονική περίοδο που μία γυναίκα επιθυμεί να μείνει έγκυος. Συγκεκριμένα, συνιστάται να καταναλώνει τρόφιμα πλούσια σε φυλλικό οξύ, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα χόρτα και τα όσπρια. Αν λοιπόν επιθυμείς να μείνεις έγκυος, και ιδιαίτερα αν η διατροφή σου δεν είναι πλούσια στα τρόφιμα αυτά, συστήνεται το συμπλήρωμα φυλλικού οξέος. Η επαρκής πρόσληψη φυλλικού οξέος συμβάλλει και στην πρόληψη της εμφάνισης ανωμαλιών του νευρικού συστήματος του νεογνού.

-Οι καλύτερες διατροφικές πηγές φυλλικού οξέος είναι :
Μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο, χόρτα, μαϊντανός, άνηθος, ρόκα, σπαράγγια, αγκινάρες, λαχανάκια Βρυξελλών, φακές, φάβα, ρεβίθια, φασόλια (όλα τα είδη).

 

Ευχαριστούμε για τη βοήθειά του τον Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Νίκο Καφετζόπουλο

Kafetzopoulos Nikos 1

Νίκος Καφετζόπουλος
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Nutribase Nutrition
213 002 48 54 | 6942 84 24 63 | info@nutribase.gr | www.nutribase.gr | Γρηγορίου Λαμπράκη 19, Γλυφάδα


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης