Το να καταφέρνεις να παίρνεις αυτό που επιθυμείς μπορεί να είναι πολύ πιο «επιστημονικό» από ό,τι φαντάζεσαι. Οι τεχνικές πειθούς που συχνά βλέπεις χαρισματικοί ομιλητές να χρησιμοποιούν, όχι μόνο εξηγούνται από την Ψυχολογία, αλλά μπορούν να βοηθήσουν κι εσένα στην καθημερινή σου ζωή.

Μιμήσου τη γλώσσα του σώματος του συνομιλητή σου
Οι επιστήμονες το ονομάζουν «φαινόμενο του χαμαιλέοντα» (chameleon effect), και πιστεύουν ότι είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να γίνουμε συμπαθείς σε κάποιον και, τελικά, να κερδίσουμε περισσότερα από τη συναναστροφή μας μαζί του. Ασυναίσθητα, σε ένα βαθμό το κάνουμε όλοι, ωστόσο η εξάσκηση σε αυτή την πρακτική μπορεί να σε κάνει να κερδίζεις πιο εύκολα τις εντυπώσεις τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο: Δεν έχεις παρά να «συγχρονίσεις» το σώμα σου με το σώμα του συνομιλητή σου, και να προσπαθήσεις να μιμηθείς τον τρόπο που κάθεται, τις χειρονομίες του ή και τον τόνο της φωνής του. Αυτομάτως, οι δυο σας θα νιώσετε πιο οικεία ο ένας με τον άλλο και, τελικά, η συνάντηση θα είναι πιο ευχάριστη και για τους δυο.

Χρησιμοποίησε ουσιαστικά αντί για ρήματα
Έρευνα του Τμήματος Ψυχολογίας του Stanford University έχει δείξει ότι, όταν θέλουμε να ζητήσουμε από κάποιον να κάνει κάτι ή να αλλάξει κάποια συμπεριφορά του, τα ρήματα δεν είναι τόσο ισχυρά όσο τα ουσιαστικά. Στην έρευνα, όσοι πολίτες ρωτήθηκαν «Θα είστε ενεργός ψηφοφόρος στις επερχόμενες εκλογές;» φάνηκε ότι είχαν 11% περισσότερες πιθανότητες να απαντήσουν θετικά από ό,τι όσοι ρωτήθηκαν «Θα ψηφίσετε στις επερχόμενες εκλογές;». Σύμφωνα με τους συγγραφείς της έρευνας, αυτό συμβαίνει γιατί, χρησιμοποιώντας ένα ουσιαστικό για να περιγράψεις την πράξη στην οποία θέλεις να παρακινήσεις τον συνομιλητή σου, δημιουργείς μια «ταυτότητα» και το πεδίο μέσα στο οποίο μπορεί εκείνος να ενταχθεί. Οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να ανήκουν κάπου και η χρήση του ουσιαστικού τούς κάνει αυτομάτως μέλος μιας ομάδας, αντί να τους ζητά απλώς να δράσουν προς μια κατεύθυνση.

Μη δείχνεις απόλυτη βεβαιότητα
Όσο αντιφατικό κι αν ακούγεται, μια ιδέα αβεβαιότητας έχει αποδειχθεί ότι είναι πιο αποτελεσματική όταν θέλουμε να πείσουμε κάποιον για κάτι. Οι άνθρωποι που αντισταθμίζουν τα επιχειρήματά τους με κάποια επιχειρήματα της αντίθετης άποψης, δείχνοντας ότι κατανοούν σφαιρικά το θέμα και δεν είναι απόλυτοι, είναι τελικά πιο πειστικοί. Αντιθέτως, όταν δεν αφήνουμε περιθώριο στον άλλο και προσπαθούμε, με απόλυτες δηλώσεις, να τον κάνουμε να ασπαστεί την άποψή μας, τελικά έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα. Το μυστικό είναι να καθοδηγήσουμε τον συνομιλητή μας να δει την κατάσταση όπως κι εμείς και όχι να του επιβάλλουμε την άποψή μας.