Μα τι έγινε; Σήμερα ξύπνησα και μπήκα στο αγαπημένο μου Instagram και είδα αλλαγές. Βασικά μία αλλαγή. Βασική. Το Instagram έγινε Snapchat.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.

Το Instagram, στην προσπάθειά του να κάνει τους χρήστες να ανεβάζουν περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο, έφτιαξε τα «Stories», ιστορίες δηλαδή που είναι διαθέσιμες μόνο για 24ώρες. Ναι, όπως ΑΚΡΙΒΩΣ και στο Snapchat.

Πού θα βρείτε αυτά τα Stories; Πηγαίνετε εκεί που βλέπετε κανονικά όσα ανεβάζουν οι φίλοι που ακολουθείτε και δείτε πως πάνω πάνω έχει τοποθετηθεί μια νέα σειρά κυκλικών αβαταρ. Κάθε κύκλος-φούσκα αντιπροσωπεύει έναν λογαριασμό που ακολουθείτε και περιέχει τις φωτογραφίες και τα βίντεο (μέχρι 10 δευτερόλεπτα) που έχει ανεβάσει ο συγκεκριμένος χρήστης στο Story του την τελευταία ημέρα.

Η αλήθεια είναι πως το Instagram, όταν δημιουργήθηκε σχεδόν έξι χρόνια πριν, βοήθησε τους χρήστες να βελτιώσουν τις φωτογραφίες με τα διάφορα φανταστικά φίλτρα - που ήταν σήμα κατατεθέν για την εφαρμογή. Έτσι μπορούσαμε όλοι -οι ερασιτέχνες φωτογράφοι- να κάνουμε τις καθημερινές μας φωτογραφίες να φαίνονται πανέμορφες. Σύντομα η εφαρμογή αυτή μετατράπηκε σε μια ισχυρή πλατφόρμα διαφήμισης - που αναμένεται να αποφέρει έσοδα 1,5 δις δολάρια το τρέχον έτος, σύμφωνα με το eMarketer.

Παράλληλα όμως, οι χρήστες του Instagram δεν θέλουν να ανεβάζουν πολλές φωτογραφίες γιατί ανησυχούν ότι θα κουράσουν τους φίλους που τους ακολουθούν. Ή θέλουν να ανεβάσουν μόνο μια «τέλεια» φωτογραφία που θα αποσπάσει πολλά likes. Αν δεν έχουν τραβήξει καμία καλή, τότε προτιμούν να μην ανεβάσουν τίποτα.

Κάπου εδώ, λοιπόν, έρχεται το Snapchat, που επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται συχνές φωτογραφίες και βίντεο, ειλικρινή στιγμιότυπα της καθημερινότητάς τους, χωρίς να ανησυχούν ότι γίνονται spam για τους φίλους, ή ότι αφήνουν πίσω ένα δημόσιο αρχείο φωτογραφιών για το οποίο ίσως μετανιώνουν στο μέλλον.

Αν θέλετε να μιλήσουμε και με αριθμούς, οι πληροφορίες ανέφεραν τον Ιούνιο ότι ο μέσος αριθμός των αναρτήσεων στο Instagram ανά χρήστη μειώθηκαν μεταξύ των ετών 2013 και 2015. Από την άλλη, τα Snapchat βίντεο αυξήθηκαν 25% μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου, με 10 δισεκατομμύρια προβολές την ημέρα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Δεδομένων αυτών των τάσεων και των αριθμών, είναι εύκολο να φανταστεί κανείς γιατί το Instagram θέλησε να ενθαρρύνει τους χρήστες να ανεβάζουν περισσότερα και πιο αυθόρμητα posts καθημερινά. Αυτό που έκανε όμως ήταν ένα ξεκάθαρο COPY-PASTE από το Snapchat!

Για να δούμε τι θα γίνει στη συνέχεια...